Saturday 21 September 2013

Trip Ke Terengganu...

Sekarang ni aku sudah berada di Semester 5... Erm, lagi satu semester lagi untuk tamat pengajian aku di UiTM Shah Alam... So, semester ni aku masih perlu mengambil subjek design untuk town planning.... Konklusinye ialah semester ni ada triplah jawabnya....



Bila trip dirancang, maka tempat telah dipilih... Iaitu negeri Terengganu... Negeri akulah tu... Hehehe... Dan untuk sekian kalinya dalam batch aku ni, kelas aku terpilih untuk melaksanakan sebarang kerja yang berkaitan dengan trip tersebut...

Trip ni bakal berlangsung pada 30 september ni hinggalah 4 oktober ni selama 5 hari 4 malam... Nak dijadikan cerita pulak, sebab dalam kelas tu hanya ada 2 orang budak ganu iaitu aku dan bad... Maka aku yang terpilih antara dua untuk melaksanakan kerja lodging... Cari penempatan untuk seramai 74 orang student part 5 dan 60 orang student part 4 (yang ni aku baru tahu semalam, kalut gak kalu aku tak sempat cari tapi salah sape dalam hal ni)...

Asalnya aku hanya diberitahu untuk mencari hotel untuk 74 orang pastu sekarang ni bertambah pulak... Nak tahu tak betapa susahnya nak cari hotel murah, bilik yang banyak, dan mudah untuk laluan atau parking bas... Dah seminggu tidur tak lena sebab terkejarkan masa menelefon setiap hotel yang ada di Kuala Terengganu... 

Walaupun aku ni orang pior kuala ganu, tapi hotel yang aku tahu hanya Primula Beach Resort dan Hotel Seri Malaysia je... Teruk bebenor orang ganu macam aku ni... Hehehe... Pastu mulalah operasi menelefon kakak sulong aku yang sedang berada di Kuala Terengganu menemani umi aku yang masih dalam eddah kematian suami iaitu arwah ayah...

2 hari suntuk kakak aku menjadi wakil mencari dan pergi bertanyakan di setiap hotel... Kalu telefon saja takkan dapat less price selain kita berjumpa sendiri dengan sales manager setiap hotel... Then, aku wakilkan kakak aku... Sambil itu, aku di Shah Alam ni tidak goyang kaki taw... Menggoogle la jawabnya... Tu yang kakak aku boleh pergi di setiap hotel tu selepas aku memberi nama segala hotel di bandar Kuala Terengganu tu...

Last sekali yang menjadi pilihan adalah Hotel Seri Malaysia jugak selepas berunding harga agar lebih murah untuk student price... Itu pun keputusan yang dibuat selepas aku berbincang dengan lecturer aku sambil disokong oleh beberapa kawan aku yang turut bersusah payah mencari penempatan hotel bersama aku... Banyak dah kredit aku habis dan entah berapa banyak tah kawan aku yang sorang tu punya bil telefon sebab dia pakai line...

Kitarong ni punyalah kan tak kisahkan masa sebab dah terbiasa tidur lambat... Kitorang cari hotel sampai tengah malam dan pagi dalam pukul 1 hingga 2 pagi... Entah apa reaksi entah orang hotel kat kaunter tu yang sambut panggilan kitorang... Hehehe... 

Keputusan dibuat pada Jumaat, 20/9/2013 lepas tapi tak sempat lagi nak booking dengan Hotel Seri Malaysia sebab Terengganu kan cuti hari Jumaat dan Sabtu... So, esok hari Ahad barulah aku boleh menelefon Hotel Seri Malaysia untuk menempah bilik family yang boleh memuatkan 3 orang sebanyak 23 bilik dan bilik single yang boleh memuatkan 2 orang sebanyak 1 bilik... tu baru untuk batch aku, part 5 tu....

Belum campur lagi dengan batch junior aku, part 4 yang akan aku tempah 30 bilik single untuk student dan 2 bilik untuk lecturer.... 
Entah dapat ke tak ni... Harap segala urusan dapat diselesaikan dan dipermudahkan... Dan setakat ni aku sudah diberitahu bahawa driver bus akan mencari bilik hotel sendiri... Lega sudah aku kat situ... Hehehe....


p/s : Buat masa sekarang ni sedang memfokuskan diri pada studies sebab, bila ayah dah takde ni kenalah berdikari sendiri... Dah tak boleh macam dulu lagi dah... Duit pun sekarang ni kenalah berjimat-jimat... Selalu peringatkan pada diri sendiri jangan buat apa yang boleh mendatangkan sakit kepada ayah di dalam sana... 

No comments:

Post a Comment