Recent Posts

Wednesday, 31 October 2012

MAHU INCOME RM100-RM500SEHARI!!



DENGAN HANYA BERMODALKAN RM50 JE, ANDA MAMPU MENIKMATINYA! Bisnes internet PALING HEBAT JANA UNTUNG! Nikmati keuntungan 100% Milik Anda, Daftar percuma sekarang Visit Site..... Terima Sms Setiap Kali Duit Masuk Akaun Bank. Modal RM50jer Sertai Sekarang... Ramai orang tak buat apa yang mereka tahu, tapi lagi ramai yang buat apa yang mereka tak tahu!


Tuesday, 30 October 2012

Selami Jiwa...

Setelah sekian lama si dia mendiamkan diri, panggilan telefon tak dijawab, mesejku tak di balas... malah aku menunggunya online hanya buat aku kecewa menanti... si dia muncul buatkan hati ini berbunga kembali...

setelah salam diberikan, xde hujan xde ribut, soalan dia pada ku... tahukah aku bahawa pezina lelaki hanya dinikahi dgn pezina perempuan @ perempuan musyrik sahaja dan begitu lah jugak dgn pezina perempuan... terus jantung aku berdegup kencang... "kenapa awak tanya saya begitu?" aku balas kat si dia...


"saya cuma nak tahu, awak tahu hal ni ke tak. kalu tak tanya mane saya tahukan awak tahu." berbelit2 ayat dia bagi kat aku... aku dah mula cuak jugak... kenapa tetibe jer ni... dah puas aku bertanya sampaikan aku mula syak yang bukan2.... mase tu dah mula nak menangis sbb macam tak boleh nak terima hakikat kalu benar hal terkutuk itu terjadi... tapi Allah masih lindungi dia di sana, menjauhkan dia dari segala kemungkaran tersebut, InsyaAllah...





rupa2 nya, ketua naqib (panggilan dlm usrah) dia membincangkan isu zina dalam usrah mereka... fuh, igtkan ape lah tadi... then dia pon hntarkan aku satu mesej begini...


 "Orang laki-laki pezina, yang dinikahinya ialah perempuan pezina pula atau perempuan musyrik. Perempuan pezina jodohnya ialah laki-laki pezina pula atau laki-laki musyrik , dan diharamkan yang demikian itu atas orang yang beriman."

(surah An-Nur, ayat 3)

Jadi tidak halal bagi seorang mu’min laki-laki maupun wanita menikah dengan pezina. Pendapat ini merupakan pendapat Imam Ahmad, Ibnu Hazm, dan dirajihkan oleh Imam ibnu Taimiyah dan Imam Ibnul Qayyim. Sedangkan Jumhur Ulama berpendapat bahwa ayat tersebut bukan menunjukkan pengharaman menikah dengan pezina tetapi sekedar celaan terhadap perbuatan tersebut.


then dia ckp kat aku, sharelah dgn sesape saje, asalkan ilmu dikongsi... dan atas permintaan dia, mohon terasa sbbnya kalu ada yg ckp diri belum dpt hidayah utk berubah, sebenarnya hidayah perlu dicari disamping Allah menilik pandang setiap hamba2nya... sama jugak dengan ajal maut yg kita tak tahu tibanya bila kan~~~... 

aku mengucap bersyukur sangat dengan ape yang aku tahu hari ini, dan akan aku jadikan sebagai pedoman dan teladan dalam hidup aku...

P/s: dia tnya aku lagi, "kalu awak di uji dengan dijodohkan dengan pezina lelaki macam mana?" erk, hati aku dah loading dan pending time... tanpa ilmu aku jawab, "sape nak orang hina macam tu?" kan dah kena berleter oleh dia dalam skype sampai aku malu nak tgk muka... sori, terkeluar ayat macam tu tanpa disedari... 


<<<< saya bukan yg seikhlas itu untuk menerima sisa orang lain... maafkan saya, ayat tu mungkin kasar bagi pembaca tapi itulah hakikatnya... >>>>

sila klik pada url tersebut....  http://rm50.biz-2u.com/?id=fastlien

Monday, 22 October 2012

Seindah CIntamu




Bab 19

Perkenalan yang begitu singkat membuatkan Julia berasa malu untuk berdepan dengan Johan walaupun dia tahu keadaan Johan bagaimana.
‘Macam mana kalu suatu hari nanti dia dah sihat, normal balik dia tak ingat yang dia pernah kahwin dengan aku?’ Risau pula Julia. Sebelum kahwin tiada pula dia risau begini, dia mari terfikir semua tu selepas Dr. Fazlin memberitahunya yang Johan menunjukkan tanda semakin sihat.
Lama dia duduk termenung memikirkan semua itu sampai tidak disedari bahawa tingkahnya diperhati oleh Johan. Terus dia bangun dan keluar dari bilik untuk mencari Dr. Fazlin.
Nampak sahaja kelibat Dr. Fazlin yang turut baru keluar bilik terus Julia mengajaknya untuk berbual di taman rumah Pak Din.
“Ada apa yaa, Julia nak borak dengan Faz? Tapikan sebelum tu biar Faz terus terang, Faz tak tau nak panggil Julia, kakak ke tak. Kalu ikutkan umur Julia, 24 tahun tu, Faz rasa tak payahlah kot. Kitakan sebaya, muda lagi. Takpekan Julia?”
“Eh, tak kisahlah pasal bahasa diri tu Faz. Panggil apapun sama je orangnya kan.” Tergelak kecil Julia bila Dr. Fazlin bersuara menyatakan pendapatnya begitu.
“Bukan apa Julia, bila Faz nak panggil Julia ni kakak, Faz rasa macam ada jurang antara kita. Faz kalu boleh nak kita rapat, mesra, dan kawan lebih dari adik ipar dan kakak ipar.”
“Faz buat Julia rasa sedih pulak. Julia tak pernah ada kawan apatah lagi kawan baik.”
Dr. Fazlin tersenyum kepadaku. “Kalu macam tu kita jadi kawan dan adik beradik. Faz dari kecik lagi nak kakak sebab boleh kongsi rahsia, kalu dengan abang dulu tu selalu bongkar rahsia.”
“Tu yang sambil study dah kahwin tu. Hehehe.” Usik Julia.
“Aik, tahu dari mana? Takkan dari abang Jo kot.” Tanya Dr. Fazlin bila melihat aku tahu rahsianya.
“Takkan abang Jo pulak, mestilah Mak Mah yang bercerita kat Julia dulu. Mak Mah selalu cerita pasal Faz dengan abang Jo.”
“Owh, Mak Mah yang story kat Julia. Asalnya Faz dengan Man tu couple je, ingatkan lepas habis belajar tu baru nak fikir pasal kahwin semua tu tapi mama dan papa takut jadi apa-apa tu yang suruh kahwin tu. Yerlah, Faz jauh dari diorang nak tengok-tengokkan. Samalah dengan mama dan papa Man jugak. Tu yang last-last kahwin jelah. Lagipon benda baik kang.” Terangguk-angguk kepala Julia menyetujui cakap Dr. Fazlin itu. Ternyata Dr. Fazlin seorang yang peramah dan tidak sombong pada perkiraan Julia.
“Kahwin masa belajar okay ke? Orang kata kahwin muda ni susah.”
“Faz kahwin pon dah dua semester akhir. Memang susah pon Julia, nak-nak masa mengandung masa final tu memang ujianlah tersangat-sangat. Tapi nasib baiklah alahan tak teruk sangat masa Faz mengandungkan Izwan tu cuma penatlah ke sana ke mari, ulang alik dari rumah sewa ke universiti nak siap thesis, presentation semua tu, praktikal lagi memang penatlah. Tapi Aiman pon seorang yang ringan tulang, memahami dan sangat membantulah Faz masa tu. Yerlah, kitakan tengah mengandungkan zuriat dia mestilah dia menghargai, kan Julia.”
“Haih Julia, takkan panggil abang Jo kot. Kalu Faz takpelah adik dia, bini dia panggillah yang lain. Hehehe.” Terkekek Dr. Fazlin ketawa mengusikku sekaligus mengingatkan aku perihal yang aku ingin bertanyakan daripadanya.
“Erm, sebut pasal suami Julia tu kang, Julia ada seperkara nak tanya pada Faz sebenarnya ni.” Julia menggantikan panggilan abang Jo dengan ‘suami Julia’. Segan dia kalau dia menyebut panggilan sebenar untuk Johan. Biarlah dia memanggil panggilan istimewa itu antara dia dan Johan sahaja.
“Owh, Julia nak tanya apa?”
“Julia mari terfikir kalu suatu hari nanti, suami Julia tu dah sihat balik. Dia akan ingat tak kat Julia ni. Julia risau kalu dia tak ingat yang dia dah kahwin dengan Julia.” Terus Julia berterus-terang pada Dr. Fazlin tentang kerisauannya.
“Owh, pasal tu ke? Itu mungkin tak jadi masalah Julia. Sebab abang cume tak ingat masa lalu dia je kang. Sebab kes sebelum ni yang Faz pernah handle, ada patient ni cuma tak ingat masa lepas dia dan apa yang dia lalui sepanjang proses untuk mengembalikan ingatannya itu, dia tak lupa pon.”
“Owh, macam tu. Kalu macam tu Julia dah boleh tido dengan tenang la lepas ni. Tak sabar nak tunggu suami Julia tu pulih macam sedia kala.” Lega hati Julia bila mendengar macam tu.
“Hahaha. Julia takut abang Jo tak ingatkan Julia yaa. Isteri dia takkan dia nak lupe pulak. Erm… Julia, nikan malam pertama korang. Faz tak nak ganggu korang sebenarnya tapi bila Julia dah ajak berborak ni lama pulak kita berborak. Lama kita berborak lama jugaklah abang Jo tunggu dalam bilik tu. Hehehe.” Dr. Fazlin kembali mengusiknya.
“Hish Faz ni, buat Julia makin tak tenang balik. Julia takutlah biler dengar orang duk bercerita pasal first night ni.”
“Takde apa yang nak ditakutkan Julia. Suami kita pon manusia macam kita jugakkan. Melayani kehendaknya adalah satu dari tanggungjawab kita sebagai isteri, dapat pahala lagi tau. Jadi isterilah paling senang nak cari pahala. Taat perintah suami selain tidak bertentangan dengan syarak, tu dah kira satu bonus untuk isteri mendapat keredhaan dari-Nya, Julia.”
“Nasihat dari yang pakar.” Usik Julia. Terus kedua-duanya ketawa dan hubungan mereka terus menjadi rapat malah Julia berasa sangat bersyukur Dr. Fazlin boleh menerimanya dengan baik.
Kerana leka berborak, mereka berdua tak sedar bahawa suami masing-masing sibuk mencari mereka bila keduanya tiada di dalam bilik sehinggalah Dr. Aiman datang menegur dan mengajak Dr. Fazlin untuk masuk tidur kerana esok pagi mereka berdua dan mungkin sekali dengan Julia dan Johan mengikut mereka balik ke Kuala Lumpur.
“Tido dulu kakak iparku. Hahaha.” Suka sungguh dia mengusik kakak iparnya, Julia yang baru sehari menjadi isteri kepada abangnya, Johan.
Julia hanya tersenyum dan menggelengkan kepalanya. Berdebar pula untuk dia masuk ke biliknya dan menghadapi Johan yang belum pasti sudah tidur atau belum. Sempat lagi dia memandang langit yang indah dengan bintang dan bulan yang penuh.

Perlahan dia menapak naik ke biliknya yang telah ditunjukkan oleh Mak Mah petang tadi selepas mereka mengangkat barang-barangnya dari rumah Mak Longnya di sebelah. Bila menjenguk ke dalam bilik, dia melihat Johan sudah tidur sambil mengiring ke kanan di bahagian kiri katil dan membelakangi dia kiranya. Perlahan dia menghampiri dan duduk di belakang Johan yang dianggap sudah lena itu.
“Saya punya impian untuk membina sebuah keluarga bahagia seperti orang lain jugak, agaknya saya ada peluang itu tak?” bisik Julia di sebelah Johan tapi Johan masih boleh mendengarnya dengan jelas.
“Dua belas tahun saya menangis lepas arwah ibu dan arwah ayah meninggal dunia, selepas saya terpaksa berpisah dengan adik saya, dua belas tahun saya hidup berendam airmata hanya kerana Mak Long tidak suka pada arwah ibu, takde sape yang dengar dan ambik tahu.” Johan yang dianggap tidur mendengar dengan teliti setiap kata yang terluah dari mulut Julia.
“Haaaiihhhh… Saya tak pernah kisah sape jodoh saya asalkan dia baik dan boleh buat saya gembira lepas apa yang saya lalui dalam hidup saya ni. Saya tau mungkin saya bukan yang terbaik untuk awak, tapi saya akan cuba yang terbaik jugak untuk awak. Sembuh cepatnya awak, saya tunggu. Saya tunggu untuk awak, suami saya.” Julia mengusap perlahan belakang Johan sambil menahan airmata yang mula bergenang.
Julia berbaring di sebelah Johan dan terus memandang belakang Johan. Dia memejam rapat matanya dan menerima hakikat malam pertamanya mungkin tidak sama seperti orang lain. Johan berasa jiwanya bergetar hebat bila mendengar Julia berkata demikian. Dia memikirkan setiap butir bicara Julia sebentar tadi.
‘Dua belas tahun sayang menangis hanya sebab Mak Long sayang???’ hati Johan mula tertanya-tanya.
‘Aku tak nak menguji Julia lagi tapi aku nak tengok sejauh mana keikhlasannya. Jahatkah aku bila dah dapat seorang isteri yang baik macam dia, aku masih ragu-ragu? Aku tak pernah bercinta, jadi macam mana aku nak tau cinta sejati tu macam mana?’ sambung lagi kata hati Johan.
Johan berpusing dan berbaring mengadap ke arah Julia. Bunyi nafas yang halus itu menunjukkan Julia nampaknya sudah lama terlena di sebelah suminya. Buat kali pertama dalam hidupnya, dia berbaring di sebelah seorang perempuan yang sedang nyenyak lenanya di atas satu katil yang sama. Berdenyut kencang jantungnya dan laju sahaja pengaliran nafasnya.
Terus dia mengubah posisi tubuhnya dan memandang siling atas. ‘Fuh… Ingatkan biasa-biasa aje perasaan ni. Sabar… sabar… sabar…’ Johan menenangkan hatinya mula bergetar.
Dia menepuk-nepuk dadanya dan cuba mengawal diri. Memang tak salah kalau dia bertindak pun kerana Julia adalah isterinya yang sah. Tapi kalau itu yang terjadi, mungkin rahsia bukan lagi rahsia. Lagi pun dia tak nak bertindak seorang diri, kalau boleh dia ingin Julia turut memainkan peranannya. Semakin kuat sayang dan cintanya pada Julia walaupun tidak pernah dia meluahkan pada sesiapa pun.
Sekali lagi dia memandang wajah tenang Julia yang sedang tidur itu. Dia masih teringat pada saat dia berjabat tangan dengan jurunikah, dia sudah berjanji pada dirinya bahawa dia tidak akan sesekali mengizinkan sesiapa sahaja berniat untuk menyakiti Julia, isterinya.
‘Abang janji, lepas ni takkan ada orang yang akan menyakiti sayang lagi. Kalu mereka ingin lakukannya, langkah mayat abang dulu.’ Perlahan Johan mengusap lembut pipi Julia.
‘Cantiknya isteri abang ni.’ Jari-jemari Julia digenggam dan dibawa ke dadanya. Saat itu, lena datang dengan sendirinya dan akhirya Johan tertidur di sebelah Julia dengan menggenggam erat tangan Julia.


P/s: DSP CREATIVE blog... ini pun blog aku jugak... hehehe... 


sila klik pada url tersebut....  http://rm50.biz-2u.com/?id=fastlien

Sunday, 7 October 2012

Seindah Cintamu



Bab 18

Tarikh pernikahan antara Julia dan Johan telah ditetapkan oleh Mak Longnya selepas Pak Din membayar jumlah yang dikehendaki oleh Mak Long. Tidak seperti orang lain, perkahwinan Julia hanya ringkas dengan majlis akad nikah sahaja. Julia terima dengan baik kerana itu juga permintaan daripada Mak Mah.
          Cantik Julia memakai sepasang baju kurung moden berwarna putih dengan berlabuci di hujung baju dan lengan. Bertambah manis bila dia turut mengenakan tudung sewarna dengannya, manakala Johan kelihatan kacak memakai baju melayu sedondon warnanya dengan baju Julia dan bersongkok. Bila melihat Johan begini, tak nampak dia seperti budak terencat ataupun sedang sakit dari hilang ingatannya.
          Akad nikah Julia telah diadakan di masjid yang berdekatan. Tersenyum Julia apabila jurunikah berasa ragu-ragu untuk menikahkan mereka berdua. Sebelum itu, Julia turut tertanya-tanya, bolehkah Johan melafazkan akad nanti. Tapi apa yang berlaku, Johan melafazkan dengan sekali akad sahaja untuk menjadikan mereka berdua sebagai suami isteri yang sah.
          Berbisik sesama sendiri mak cik dan pak cik dalam masjid tu. Turut terdengar suara sumbang yang bercakap tentang kecacatan Johan. Julia memerhati Johan lama, bila Johan bersalaman dengan orang yang di situ membuatkan Julia berasa hairan. Tak habis Julia berkhayal panjang, Mak Mah datang memeluknya erat dan diikuti oleh Dr. Fazlin.
Lama Dr. Fazlin memeluknya erat kerana kesudiannya menjadi isteri kepada abangnya. “Terima kasih kak Julia sebab sudi terima abang Jo sebagai suami.” Bisik Dr. Fazlin perlahan di telinga kanannya. Julia hanya menganggukkan kepalanya dan tersenyum manis kepada Dr. Fazlin bila mereka bertentang mata.
Sepupu-sepupunya hanya melihat dengan ekoran biji mata sahaja. Cuma Mak Longnya sahaja yang kemudiannya datang memeluknya. Terkedu Julia dengan situasi itu, tapi hanya sekejap sahaja bila Mak Longnya berbisik sesuatu padanya. “Lepas ni bolehlah kau jadi macam mak kau tu, kikis harta si Johan tu macam mak kau dulu rampas harta ayah kau, adik aku.” Terus Julia meleraikan pelukan itu. Mak Longnya hanya tersenyum sinis sahaja padanya.
Lain pula dengan permikiran Mak Mah dan Dr. Fazlin bila melihat Mak longnya memeluk Julia. Mereka ingatkan apabila Julia sudah menjadi isteri Johan, Mak Longnya akan berasa kehilangan dan sedih.
“Erm Mak Mah… Faz tengok lain macam jer Mak Long Julia tu. Sedih ke biler Julia kahwin dengan Abang Jo?” Bisik Dr. Fazlin perlahan di telinga Mak Mah.
“Tak tau nak kata berlakon ke, sungguh ke. Tengok macam Julia pon terkejut.” Balas Mak Mah.
“Tapi Mak Mah, sepupu-sepupu dia tak pergi peluk pon dia. Mak Long dia sorang je yang buat gitu.”
“Cuba Faz tengok tu, makcik-makcik pakcik-pakcik tu kang tengah tengok diorang. Takkan dia nak malukan diri dia kalu dia tak buat begitu…” Dr. Aiman memasang telinga mendengar perbualan isterinya dengan Mak Mah.
“Kenapa ni Mak Mah, Faz?” Terkejut Dr. Fazlin dan Mak Mah bila Dr. Aiman menyergah begitu.
“Man, kamu ni angin takde ribut takde datang sergah. Kuat pulak tu.” Tegur Mak Mah.
Tersengih-sengih Dr. Aiman bila ditegur begitu. “Mak Mah bisik ape dengan Faz ni. Dalam masjid pon mengumpat ke Yang oit???” Sindir Dr. Aiman pada isterinya.
“Amboi tak sayang mulutnya. Kata kita mengumpat pulak, Mak Mah. Kenapa duduk kat sini, pergilah duduk sekali dengan Pak Din, dengan abang Jo tu. Sibuklah sayang ni, kacau daun betol.”
“Pak Din yang suruh datang tegur. Dari jauh nampak Mak Mah dengan Faz duk berbisik-bisik begini. Mak Mah jangan marah kat saya ya. Sayang pon kalu iyelah tunggu balik rumahlah dulu. Dalam masjid ni duk bisik-bisik, kang orang tengok tu tak manis.” Tegur lagi Dr. Aiman pada isterinya.
Dr. Aiman baru nak bangun beredar, Pak Din dan Johan dah datang mengajak mereka untuk pulang ke rumah. Pak Din, Dr. Aiman dan Dr. Fazlin sudah bergerak menuju ke kereta yang diletakkan di perkarangan masjid. Johan perasankan Julia yang hanya duduk setempat dan memerhati sekeliling bila orang mula beransur pulang.
“Julia, mari kita balik nak.” Tegur Mak Mah bila melihat Julia masih duduk di tempatnya.
Julia mengesat airmata di pelupuk hujung matanya. Dia berasa sebak tiba-tiba bila pernikahannya tidak dapat disaksikan oleh yang tersayang. Betapa dia benar-benar berasa rindu pada arwah ibu dan arwah ayahnya, adiknya Sarah, Mak Leha dan Pak Dolah.
“Kenapa ni Julia? Kenapa menangis ni?”
“Takde apelah Mak Mah, cuma Julia rasa sedih, sebak sebab teringat kat arwah ibu ayah. Kalu diorang ade sekarang ni, mesti ayah yang mewalikan Julia kan bukannya wali hakim. Ibu mesti gembira kalu tengok Julia pakai busana pengantin macam ni kan, Mak Mah.”
“Iye Julia. Hati mak mana yang tak gembira tengok anak dia kahwin tapi Julia jangan sedih begini nak. Nanti bila Julia dah ikut Johan nanti, bolehlah Julia pergi ziarah pusara arwah ayah dan ibu Ju ya sayang.” Pujuk Mak Mah pada Julia, memaut erat bahunya seakan untuk mengalirkan kembali semangat dalam diri Julia.
“Terima kasih Mak Mah sebab selalu faham Julia…” Tak sempat dia menghabiskan ayatnya, Johan sudah memeluknya dari belakang, terkejut Julia dibuatnya.
“Hish Johan ni, dalam masjid nak peluk-peluk pulak. Balik rumahlah dulu.” Terus Mak Mah menarik tangan Johan merungkaikan pelukannya. “Alah, orang nak peluk kakak.”
“Apa pulak kakaknya, nanti biar kakak ni panggil Johan abang ya sayang. Johan panggil kakak ni sayang. Haa, kan comel tu. Dah, pergi kat Pak Din tu. Lama pulak kang diorang tu tunggu kita. Dah, jom balik. Peluk kat rumahlah pulak.”
Malu Julia bila Mak Mah menyebut begitu. Johan dah memeluk erat lengan Julia seakan tidak mahu melepaskannya.
“Balik rumah nanti kita angkut semua barang Julia dari rumah Mak Long bawak ke rumah Mak Mah. Nanti kita angkut beramai-ramai.” Mak Mah dah laju jauh meninggalkan mereka berdua bila Pak Din keluar dari kereta dan membuat isyarat mengipaskan badannya.

Kotak-kotak barangannya yang sudah disimpan oleh Julia telah dipindahkan ke rumah Pak Din selepas majlis akad nikah itu berlangsung. Rasa kelakar pula bila sedang mereka memunggah barang-barangnya, Azman balik dengan berangnya dari Kuala Lumpur.
          “Kenapa mak kahwinkan Julia tu???!!! Kenapa tak bagitau kat Azman dulu…??!!!” Kuat suaranya sampai Dr. Fazlin yang sedang mengangkat kotak barangnya pun boleh tersentak dan kotak yang berat tu terjatuh atas kaki kanannya sendiri. Berkerut dahinya menahan rasa sakit yang teramat. Terus Julia menyuruhnya duduk sahaja di birai katil.
          “Sakit sangat ke Faz?” Risau juga Julia bila kaki kanan Dr. Fazlin mula membiru bengkak.
          “Hurm, sakit jugak kaki ni. Terkejut Faz. Kenapa kat luar tu Julia?”
          “Diorang tu memang dah bese cakap dengan suara kuat macam tu Faz. Takde apelah.”
          “Dengar macam bunyi gaduh jer.” Dr. Fazlin cuba memasang telinga bila kat ruang tamu rumah Mak Long tu masih ada suara orang sedang bertengkar.
          “Azman tu memang macam tu Faz. Tak kira sape, main tengking aje biler orang tak turut kehendak dia.”
          “Takut Faz dengar dia jerit gitu. Kuat sangat suara dia. Erm, mak sendiri pon takkan main tengking-tengking jugak Julia?”
          “Susah Julia nak terang kat Faz kalu Julia sendiri tak faham dengan keluarga Mak Long Julia, Faz. Sebelas tahun dah Julia tinggal sini, takde satu saat pon yang Julia faham dengan keluarga Mak Long.”
          “Hish… hish… hish… ah…” Dr. Fazlin terlompat-lompat menyelak langsir dan mengintai di tingkap untuk mencari suaminya.
          “Faz, duduklah dulu. Kaki tu kan sakit lagi tu.”
          “Dah bengkak pon Julia. Faz cari suami Faz ni, takkan baru angkat sekotak dah tersadai kat rumah tu.”
          “Apa yang tersadainya sayang oit… Kaki tu kenapa pulak?” Terus suaminya mendapatkan dia dan menunduk melihat kakinya.
          “Kotak jatuh atas kaki. Hehehe.” Tersengih-sengih Dr. Fazlin memandang wajah suaminya. “Argh, jangan tekan kat situ. Sakit… sakit… sakitlah…” Kerut dahinya dan terus Dr. Fazlin menepis tangan Dr. Aiman yang cuba memicit-micit kaki kanannya.
          “Mari sini sayang nak tengok bengkak tu.” terus Dr. Aiman menarik tubuh Dr. Fazlin agar mudah dia menyentuh kaki isterinya itu. Terduduk Dr. Fazlin atas pangkuan suaminya dan dia berusaha mengelak, menjauhkan kakinya dari tangan suaminya.
          Tersenyum Julia menengoknya. “Haih, kat sini pon kamu nak bermesra ke Faz, Man?” soal Mak Mah bila melihat pasangan itu seakan bergurau tak ingat dunia.
          “Mana ada Mak Mah. Kaki Faz tu dah bengkak, Man nak tengok jer tapi tengoklah Faz ni tak bagi.” Dr. Aiman masih cuba mendapatkan kaki kanan isterinya.
          “Hish sayang ni, pergi angkat kotak tu. takkan nak suruh Mak Mah angkat sendiri.” Malas nak layan kepala isterinya, Dr. Aiman terus bangun dan mengambil kotak di tangan Mak Mah.
          “Kaki tu kenapa Faz?” Soal Mak Mah pula.
          “Kotak barang Julia jatuh atas kaki Faz tadi Mak Mah. Dia terkejut dengar suara Azman marahkan Mak Long tadi.” Terang Julia situasi sebenar.
          “A’ah Mak Mah, tapikan yang peliknya yang Faz dengar dia marahkan sebab Julia kahwin.” Dr. Fazlin menarik tangan Mak Mah agar duduk di tepinya di birai katil.
          “Azman marahkan Mak Long sebab kahwinkan Julia? Kenapa pulak?” Hairan Mak Mah bila anak saudaranya memberitahu begitu.
          Tak sempat Dr. Fazlin ataupun Julia bersuara, Mak Mah terlebih dahulu mencelah, “Cepat-cepat angkut. Kita borak panjang kat rumahlah.” Gesa Mak Mah untuk menghabiskan kerjanya.
          “Tak aci betol, abang Jo tak tolong pulak. Sedap dia bersantai dalam rumah tu.” Bagaikan terlupa saja, laju Dr. Fazlin mengangkat barang-barang Julia dengan kaki yang bengkak itu.
          “Hish, dia ni. Tak padan dengan abang sakit pon nak suruh buat keje.” Menggeleng kepala Mak Mah melihat tingkah Dr. Fazlin.
          “Dah Ju, angkat yang last tu. Dah habis dah barang Ju angkut ke rumah Mak Mah.” Arah Mak Mah bila melihat masih ada sebuah kotak kecil di hujung katil Julia.
          “Macam banyak barang pulak biler Ju simpan dalam kotak begini Mak Mah. Kalu tengok sebelum ni macam takde barang pon dalam bilik ni. Kosong je.” Tergelak halus Julia bila terkenang masa dia menyimpan semua barangnya. Macam tak caya juga bila hampir lima kotak dan dua beg besar untuk barangnya sahaja.
          “Dah baru kumpul setempat baru nampak banyaknya. Kalu tak kat mana ada ruang sumbat kat situ, ada lagi ruang sumbat lagi.” Tergelak Mak Mah bila dia sendiri membuat aksi menyimpan barang-barang tu di hadapan Julia. Julia pun turut tergelak gelihati bila Mak Mah begitu.
          Akhirnya semua barang-barang Julia dipindahkan ke rumah Mah Mah petang itu juga. Malam itu pula, untuk sekian kalinya Julia dapat merasakan makan di meja makan bersama ahli keluarga barunya. Hanya tuhan sahaja yang tahu betapa gembiranya hati bila dapat berkumpul dan makan meramai-ramai bersama ahli keluarganya.
          Tapi Julia masih segan dengan Johan. Tambahan pula, Johan memanggilnya dengan panggilan sayang, makin memerah muka Julia menahan malu di hadapan Mak Mah dan Pak Din, pasangan suami isteri itu hanya tergelak sahaja melihat tingkah Julia.


P/s: DSP CREATIVE blog... ini pun blog aku jugak... hehehe... 

sila klik pada url tersebut....  http://rm50.biz-2u.com/?id=fastlien

Thursday, 4 October 2012

Teruskanlah...


Do hearts grow apart if they are separated???? erm... ni ayat aku ambik dari citer detective conan... sejak akhir2 ni aku suke tengok citer detective conan… bukan ape, nak tengok Shinichi dengan Ran jer… hehehe…

          Sebabnya aku mari terfikir… cinta jarak jauh ni bertahan tak??? Aku kadang2 tak yakin jer... hahaha... kalu aku la.... mesti cemburu dengan pasangan yang lain bila kedua2nya ada bersama sedangkan pasangan cinta jarak jauh ni jauhlah kan... hehehehe… kalu berhubung pon mesti dengan telefon dan facebook atau skype…

          Mujurlah ada penghubung begitu, bolehlah jugak pasangan cinta jarak jauh ni berwebcam dengan pasangan dia… tapi aku rasa cinta jarak jauh lebih menguji pasangan cinta ni untuk menjadi seorang yang setia… erm… aku rasa macam tulah kot…

          Bila rindu senyum jelah tengok orang lain… 


yang tudung kelabu hitam tu adik aku... n aku yg bertudung kelabu di tengah2 itu... hehehe...


sila klik pada url tersebut....  http://rm50.biz-2u.com/?id=fastlien