Thursday 26 September 2013

Ter Emosional Sikit Hari Ni



Macam biasalah bila orang perempuan kalau tak sihat sangat ni.... Emosi dia cepat terusik sikit... So, banyak bendalah yang aku teremosi hari ni... 

Mula-mula aku teremosi pasal trip yang akan tiba nanti ini... Silap aku bila tarikh pada surat rasmi tu silap... Kawan aku dah suruh aku check tapi aku check sekali imbas macam tu jadi ada perkara penting yang aku terlepas pandang rupa-rupanya... Surat tu dah pun fax ke MBKT... Mampuslah aku lepas ni... Adei....

Pastu balik dari kelas ke rumah sewa kakak aku ni, aku ni menumpang je... Sementara nak tunggu peluang menduduki kolej pada tengah bulan 10 ni... So, peraturan dalam rumah sewa ni lagi banyak dari dalam kolej... Huhuhu... Kena berjaga-jaga agar housemate kakak aku tu tak kata apa-apa... Agak tension jugak aku jadinya bila tak dapat jadi diri sendiri... nak buka laptop pun aku berkira-kira... Agak-agak nak buat kerja ke, nak tengok movie pun aku rasa macam serba salah walaupun aku dah offer diri nak bayar bil untuk bulan ni...

Pastu aku teremosi jugak bila aku dengar macam orang yang tak buat kerja tapi dapat jugak sedikit credit kepada dia... Bagi aku, tak adillahkan... Tapi setakat ni aku diamkan je sebab maybe aku fikirkan dia kawan aku kot... Pastu group design kelas aku tu, group aku ok je tapi ada group yang bagi lecturer macam tak ok... So, aku risau jugak kalau kena rombak balik semua group... Tapi dengar dari cerita kawan aku ni yang mintak aku masuk group lain tu sebab nak jadi backup group tu, aku jadi terfikir sendiri kenapa aku yang kena keluar dari group tu... Aku ok je kalau nak suruh keluar dari group tu... Emosi pulak kat situ jadinya... Last-last kawan aku tu maybe dia terperasankan muka aku berubah kot, terus dia tukar ayat kata aku boleh buat banyak kerja sebab aku boleh dan pandai guna software design... Poster pun aku mahir buat... So, aku takde masalah untuk berada dalam group mana-mana pun... Ok, hati aku terpujuk kembali...

Pastu hari ni aku tak tahu nak cerita kat sini atau tak... Aku takut orang yang aku nak cerita ni baca blog aku je... Tapi aku tahu dia kadang-kadang baca sebab dia selalu tegur apa yang aku post kat sini... Sebab lelaki tu selalu suruh aku publish Seindah Cintamu... Tu yang aku terkejut jugak bila lelaki tu baca cerita yang aku karang ni... Yang pasti tetiba aku rasa happy sebab aku dapat buat sesuatu untuk kawan aku, Mardhiyah... Cinta yang hanya bertepuk sebelah tangan memang menyakitkan sebenarnya... Aku pernah alaminya dulu... So, sebab tu sekarang ni aku begitu bersungguh-sungguh nak jadi matchmaker untuk kawan aku tu... Hehehe.... Jadi, whole day ni aku teremosi tapi petang tu aku jadi happy sangat-sangat... Seronok dapat buat kawan kita tersenyum... Hati kita pun jadi tersenyum sendiri... Aku tak tahu hati lelaki tu boleh cintan-cintan ke tak tapi apa yang aku boleh cakap lelaki tu memang seorang yang sangat baik... Kalau aku belum berpunya, agaknya aku sendiri pergi mengorat lelaki tu... Dan aku tahu kawan aku ni sangat baik jugak... Tetiba aku rasa diorang ni macam sepadan... Korang yang baca ni doakanlah untuk mereka berdua dan aku turut berdoa untuk kebahagiaan kawan aku tu... Amin...


p/s : (Comfirm kalau kawan aku baca ni, teruk aku kena sebab post kat sini... Hehehe...)

No comments:

Post a Comment