Saturday 1 September 2012

Bila stalking jumpa yang tak patut pulak....



Kakak aku sorang ni memang terror giler dalam stalking fb or blog or twitter orang ni... sampai la akhirnya dia jumpa jugak blog seseorang ni... aku ingatkan sape la yang dia duk cari sampai ke lubang cacing tu... rupe-rupenya housemate dia sendiri... dalam blog tu dia ceritalah yang dia ni senior dalam rumah tu... so aku gelarkan dia akak seniorlah ek... amboi akak senior, sakan duk kutuk housemates dalam blog naa... pastu ajak kawan sekali mari duk kutuk-kutuk housemates sendiri...

Aku tak heran mane time aku bace tu, tapi kakak aku cakaplah dia kan housemate akak senior tu... paling kurang tak puas hati jugaklah main duk kutuk belakang... kenapa tak berdepan dengan sume housemates kalu tak puas hati... kalu ikutkan aku... pun aku tak puas hati jugak... main kutuk belakang sampai kita tak dapat agak...

Aku kira ok lagi kalu aku dapat agak depan aku nampak baik tapi belakang aku main duk kutuk-kutuk... yang aku akan berapinya kalu orang yang baik dengan aku sampai aku tak boleh nak agak yang dia ni rupanya kutuk aku senyap-senyap kat belakang...

So, akak senior... seronok kaa duk kutuk-kutuk orang sampai bagi gelaran yang tak sepatutnya... ingat mak bapak dia tak pening kepala ker mase duk fikir nak bagi nama tu... sedap-sedap pergi tukar bagi gelaran seakan-akan mencaci orang lain... pastu pi ajak kawan-kawan duk kutuk sekali... elok sangat kaa... baguih la tu, masuk neraka same-same naa... pasal syurga neraka tu bukan nak kate dalam tangan biler tengok korang duk kutuk orang lain terus sumpah masuk neraka... tak doa pon macam tu... harap-harap korang insaflah... biler sehati sejiwa duk caci maki orang dalam blog tuu...

Nak tau dak, kawan aku ni kira seorang yang baiklah... aurat terjaga... percakapan yang sopan... bila berjanji tu tunaikan... amanah pon iya jugak... dia pernah bilang kat aku mase tu aku duk marah seseorang ni sampai aku sendiri tak ingat ape yang aku dah lafazkan... mungkin caci maki jugak kot... aku paham biler kita tak puas hati ni macam-macam benda nak kuar dari mulut ni sampai tak terkontrol-kontrol...

Dia cakap kat aku, "kalu kita kate ataw bercakap perkara buruk tentang seseorang itu, kita tidak akan mati selagi kita tidak buat perkara buruk yang kita umpatkan tu..." bila aku dengar macam ni, baru aku tersedar... mase tu baru istighfar panjang... mengucap aku dalam hati bila dia habiskan ayat gitu... so, akak senior janganlah duk kutuk-kutuk orang dalam blog kaa, dalam facebook kaa, dalam twitter kaa...

Pesanan ini jugak adalah untuk diri sendiri dan pembaca blog ni jugak... sebab kita ni manusia... memang tak lepas dari kesilapan... tapi kalu sekali dah buat, janganlah pergi duk ulang sampai berkali-kali... umpat mengumpat ni memang kita terkadang tak boleh elak kang~~~... macam drug pulak... hahaha...

Bak kate ustaz azhar... orang pompuan ni kalu mengumpat, dalam kain sembahyang pon diorang boleh... tengok tu... betapa dahsyatnya orang pompuan ni... diterjemahkan pulak orang pompuan ni dalam nak bersujud kepada Allah pon masih sempat buat "ketupat", pastu taubat sekejap tika solat... then habis solat lepas tadah doa maybe lah kot sambung balik duk mengumpat tu.... adussss, dahsyatnya ustaz... tapi macam betui jer kate-kate ustaz tukan....

Tapi janganlah duk mengumpat benda yang tak elok... ni pergi kutuk satu hal... pastu kengkawan mari join sekali duk mengutuk jadi batu api... mengumpatlah tentang yang baik-baik tentang seseorang ni... and nak pesan lagi... stalking orang~~~... hahaha... yang tu aku pon sendiri buat... :-p

Pagi-pagi buta... pukul 1:40 pagi nilah aku nak bertazkirah... niat yang baik Allah sentiasa pandang... tapi jangan turut syaitan kerana niat yang baik pon syaitan berusaha untuk pesong kan~~~... tak taw lah kalu niat akak senior tu sebenarnya baik tapi saya pandang dengan tak baik... mane kita tau kan hati orang ni....

P/s: stalking orang takpelah kot bagi aku... alah, tak salah pon kan kalu nak bace blog and then bace entry dia, buke facebook orang then bace wall dia... bukan niat jahat pon... jangan duk mengumpat dan mengutuk tu aku tak nak... pesanan dari panaja... hahahah..... yang baik datang dari Allah, yang tak baik tu datang dari diri saya yang serba kekurangan sebagai seorang hamba yang bersujud kepada pencipta-Nya...



sila klik pada url tersebut....  http://rm50.biz-2u.com/?id=fastlien

1 comment:

  1. mengumpat mcm drug??? siyesly kan. pantang ade story hot skit terus sebar padahal benda tue x pasti lagi kesahihannye.

    ReplyDelete