Thursday 26 July 2012

novel @ cerpen???



"kalu pilih kwan smpai biler awk xkan ade kwan baik... awk block sy..." kte sesorang yg ni...

then aku nk jwabla gini, "kalu prangai awk molek sume orang nk jadi kwan baik awk, orang tegur wat muke lak. eh, bukan awk block sy dulu ker. awk kan ade 2 account fb. awk gi kwan dgn org lain la." 

"ni kan bulan pose, x baik awk wat gitu. hari tu awk nasihat sy pndai, diri awk x nasihat pulak." kte sesorang ni lagi.

"sbb sy nasihatkan diri sy la, sy menjauhkan diri dari awk. x larat dh kot nak tggung dosa bersubahat biler sy diamkan diri tgk jer maksiat depan mata. erm, sy mlas nak amik taw dh hal awk. awk wat hal diri2 r. ikut awk la nk berubah ker x. sy taw sy x baik ngat pon, tapi utk buat mcm awk prnah buat tu, sy mintak semoga Allah jagelah sy dari melakukan bnde tu." aku berpesan pada diriku sendiri.

"awk igt awk smpurna sgt ker??? awk pon same jer macam orang lain. suka menuduh melulu, x paham dah keadaan sy, diri sy."

"at least kita x same. awk x ade ape yg sy ade...." aku x nk balas dgn mnyakitkan tapi biler di provok gini... kuar jugak nape hok aku pendam...

"awk berpura2 selama ni. awk sedar x awk cukup hina di mata sy biler awk wat gini. kawan2 yg lain pon kte gitu. x malu ker???" sesorang ni pulak yg ngate ker aku.

"habis tu x kan sy nak heboh knpa sy dah x nk kawan dgn awk lagi??? kalu nk sy ok jer, awk nk tggung malu ker biler sy bongkarkan. hati ni x sanggup jugak, tapi dh awk nk sgt kan sy x kisah. nk tnya, kwan2 awk yg lain tu sume nyer berjenis ker, manusia ker. rasenyer serupa jer macam awk. tu yg diorng sokong awk. sy berpura2 ker biler sy dh tegur awk, nasihat awk, larang awk. erm, berpura2 rupenyer. dh la awk eh, kite hnti smpai kat sini jer. jgn cri sy lagi." kate aku terus berpaling dari mukanya. tak nak dah aku tengok muka tu.

novel ker cerpen ek yg sesuai?????? erm.... fikir2...

1 comment: