Friday 7 December 2012

Bertungkus-lumus...

Shuklin 'Ailin



sekarang ni aku sedang berusaha menyiapkan sebarang tugasan yang masih tertinggal dan berusaha jugak nak menyiapkan sebuah cerita yang entah bile siapnya. takde orang nak encourage aku... support aku... semua cakap, takyah la wat cerita...

kenapa semua orang ni...?? setiap kali aku buka word nak sambung novel... mesti ade mulut sumbang yang kate, best sangat ke novel yang ko nak buat tu... sedihnya hati ni... tak kira la best ke tak best ke... johan tu adalah bayangan lelaki idaman aku...

semangat aku macam dah hilang bile takde orang nak sokong aku... aku nak sambung lagi kisah Johan dan Julia... kalu boleh... ade satu bende yang aku nak sampaikan melalui Johan dan Julia.... mampukah aku???? penatnya bile orang duk cakap, ko blaja course construction, bukannyer writing essay....

perlukah aku stop sampai di sini saje???? stop ceritakan about Johan n Julia... stop semua penulisan aku about Shukri n Farisya yang baru sekerat ayat aku buat... Stop ceritakan kisah Dr. Aiman n Dr. Fazlin yang berkahwin ketika blajar... konflik diorang... penyelesaian diorang... aku dah penat dengar kutukan orang tentang hobi n apa yang buat tika waktu lapang... xde orang nak baca, kate seseorang ni...

Ya Allah, berilah aku kekuatan... kalu tak mampu siapkan cerita tentang Shukri n Farisya.... kalu tak mampu siapkan cerita tentang Dr. Aiman n Dr. Fazlin... biarlah aku mampu siapkan cerita tentang Johan n Julia....

P/s: Oh ya, korang klik kat iklan aku kat atas sekali tu, kat sebelah kanan tu, kat bawah ni ea.. Hehehe klik lah, jangan malu-malu..

4 comments:

  1. assalamualaikum.. maaf sbb sebelum ni sy hanya silent reader.. saya sgt suka cerita johan ngan julia, sentiasa ternanti2 entrynya..
    jangan difikirkan sangat mulut org. biarkan org mencela..biarkan mereka mengutuk mengeji tp jgn biarkan kata2 mereka melemahkan semangat anda untk menulis.. sbb tidak semua org menpunyai bakat utk menulis dan menghasilkan karya...
    jadikan kata2 mereka sebagai pembakar semangat.. mana tahu suatu hari nanti karya awak bleh dijadikan novel bercetak / atau mungkin diambil jd skrp drama ke huhuhuuu.. fikir positif.. insyaAllah akan sentiasa ade reader yg menyokong penulis berbakat.. saya sentiasa menghargai bakat anda.. teruskan usahaa anda chaiiiyookkkk !!!!

    ReplyDelete
  2. Salam kak... Sya sokong akak....tolong jgn berhenti berkarya,,,sebab kita suka baca novel akak...suka sangat....slalu tunggu n3 julia dan johan.... :-))

    ReplyDelete
  3. salam..huk2.saya faham perasaan awak.. tapi pasal kengkawn yg ckp byk tuh..buat bodo jelah..yg nk menulis awk bknnya diorg..sukatilah..hak msg2 apa :)jgn risau lh..janji awak tulis sbb awak suka menulis..itu jeee.. karya awak best je..saya suka2 ^_^ ganbatte..fightohhhh oh.. haha :)

    >>>ayush<< :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dik, aka suka sgt dgn jln cerita johan n julia. Teruskan usaha tapi vlh cepat x. Aka x sabar nak tahu jln cerita u. Dik jgn peduli ttg org m'gata u. Jadikan iany sebagai p'BAKAR SEMANGAT U.
      Pn.arthi

      Delete